Jumaat, 15 Julai 2011

#91-Diajuk makhluk kegelapan

Satu malam aku tidur la macam biasa dalam bilik dengan adik aku.Bilik aku sebelah dengan dapur.Ada tingkap kat tengah dinding pemisah dapur dengan bilik,kalau dulu memang terbuka je kaca tingkap tu,tikus pun selalu masuk bilik aku.Tapi tu tak da hal apa la.Kami adik beradik tidur dengan kaki menghadap tingkap tu.

Sedap-sedap tidur aku terjaga la pulak,aku selesema waktu tu,jadi hidung macam tersumbat bila aku tarik nafas.Tup-tup dalam kegelapan kat ruang dapur tu,dari celah-celah tingkap aku terdengar suara mengajuk aku dok tarik nafas tadi.Garau aja suaranya.Aku terfikir waktu tu"Eh hantu ke ni?Ah lantaklah,tidur lagi syok".Waktu aku dengar suara tu terasa macam benda tu betul-betul dok mengadap aku kat belakang tingkap tu.

Bangun pagi esok baru aku teringat semula dan terfikir apa benda la yang mengacau aku malam tadi?Nasib tak tunjuk rupa,tapi agak kalau tunjuk pun aku sambung tidur je terus.Mamai dok baru bangun tidur biasa la mana nak peduli apa-apa.

Tiada ulasan: