Jumaat, 15 Julai 2011

#78-Nafsu

Ketika ghairah berapi menyelubungi tika itulah anak Adam diperdaya serta bala askarnya Iblis.

Azhar pemuda yang nakal.Segala nikmat dunia pernah dirasakannya.Dosa seperti tiada bekas lagi pada hatinya.Jika berminat walau dengan wanita mana saja,pasti diusahakan untuk ditiduri dan ditinggalkan nanti.

Suatu senja,pulang dari kota.Azhar berjalan pulang kekampungnya.Pada zaman penjajahan kita fikirkan seperti biasa klise adanya tanah merah muat 2 orang lalu,hutan tebal kiri kanan,suasana gelap pada senja tanpa penerangan penyuluh jalan. Jika mahu diperdaya syaitan pasti mudah.

Azhar perhatikan seorang wanita jelita didepannya.Berdegup hatinya dan berombak dadanya menahan nafsu.Wanita jelita sejelita-jelitanya umpama bintang filem barat.Putih manis.Tapi siapa gerangan?Anak dara siapa berseorangan di jalanan pada masa senja?Azhar tidak terfikir sampai kesitu.Maka syaitan berjaya pada objektif pertamanya mengajak manusia ke kubang neraka.

Diberinya senyum dan murah sekali mulut wanita jelita bak peri ini.Tidak sombong maka jinak-jinak merpati jika pemikatnya memang waris Giacomo Girolamo Casanova,mudah saja umpama menjilat bibir sendiri atas bawah.

Azhar mengajak gadis kerumahnya.Segala ilmu memikatnya dimuntahkan semua,dengan niat mendapatkan nikmat lelaki.

Wanita jelita tidak membantah.Ternyata tawaran wanita lebih baik,mengajak bertandang kerumahnya yang dikata tidak jauh mana dan tidak ada manusia berhampiran.

.....................................................................................................................

Azhar tersedar daripada tidur.

Bertelanjang.Segala badannya kesakitan.Kesan-kesan cakaran memenuhi sendi-sendinya.Dilihat rumah wanita jelita tiada lagi ditapaknya,sekarang beliau terjaga dibawah sepohon kelapa.

Tambah terperanjat bila dilihat senjatanya dalam kelongosong lubang kelapa tua.

Malu tersangat Azhar sehingga menghilang terus kerana ramai telah mengetahui dirinya diperdayakan dengan sebodoh-bodohnya oleh PONTIANAK menjelma wanita jelita.

Tiada ulasan: