Khamis, 15 Disember 2011

Cerita ringkas

Keluar tiba tiba seekor anjing raksasa daripada runtuhan dinding batu rumah besar. Anjing berotot sasa setinggi pinggang saya yang kepanjangan 180 sentimeter ini.

Ia merenung saya dengan tajam. Dapat dilihat cahaya merah daripada anak matanya.

Anjing raksasa berbulu hitam ini menghidu hidu udara sekelilingnya. Menggeruh marah kemudian.

Suasana yang semakin mendekati senja. Keadaan yang sunyi sepi. Cuma dan saya anjing misteri ini saja disini.

Ia bersedia untuk menerkam saya. Gigi giginya yang besar dan tajam tajam kelihatan dibalik bibir hitam berair liur terjejeh. Bulu bulu disepanjang tulang belakangnya kelihatan berombak. Ia pasti akan menyerang saya bila bila masa.

Apa perlu saya lakukan? Saya menelan air liur yang terasa pahit tiba tiba. Cuma ada 1 cara saja.

Saya menutup televisyen.





Tiada ulasan: